OBSZAR 3
Temat:
Sport to zdrowie i hart ducha. Na zawody z nami
ruszaj na podstawie wiersza Hanny Świąder pt. " Sport to
zdrowie".
Cel
główny:
Wdrażanie do
aktywności ruchowej i uprawiania sportu jako warunku zdrowia.
Cele
operacyjne:
dziecko:
-
zna korzyści płynące z uprawiania sportu
-
potrafi wymienić różne dyscypliny sportowe
-
chętnie bierze udział w zajęciach ruchowych i wykonuje proponowane
ćwiczenia
-
szybko reaguje na sygnał dźwiękowy i słowny.
Metody:
-
aktywizująca, słowna, poglądowa, czynna
-
Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
-
metoda pedagogiki zabawy
-
burza mózgów
Formy:
-zbiorowa,
zespołowa
Środki
dydaktyczne:
-
tekst wiersza " sport to zdrowie", ilustracje, kolorowe chusty,
instrumenty perkusyjne.
I.
Przywitanie wierszem:
Na
paluszki się wspinamy
w
górę raczki wyciągamy,
do
podłogi dotykamy
i
ze sobą sie witamy
-
Dzień dobry.
II.
Przywitanie według Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
-
witamy dłonie
-
witamy łokcie
-
witamy stopy
-
witamy plecy - głaszczemy i poklepujemy
-
witamy kolana poklepując je - później kolana
sąsiadów
-
witamy swoje uszy - później uszy sąsiadów
-
witamy oczami wszystkich
III.
Wprowadzenie do tematyki. Wyjaśnienie pojecia sport metodą burzy
mózgów.
Globalne odczytanie hasła " Sport to zdrowie".
IV.
Improwizacja ruchowa z kolorowymi chustami.
V.
Recytacja przez nauczyciela wiersza Hanna Świąder pt." Sport to
zdrowie"
z
wykorzystaniem ilustracji obrazujących treść utworu.
VI.
Rozmowa na temat treści wiersza
-
O czym mówił tata Tomkowi?
-
Czym jest sport według taty Tomka?
- O jakich dyscyplinach
sportowych jest mowa w
wierszu?
- O czym powinniśmy pamiętać
podczas zabaw?
VII.
Zabawa inhibicyjno - incytacyjna pt. " W zawody z nami ruszaj".
W
trakcie gry nauczyciela na instrumentach perkusyjnych dzieci naśladują
różne
rodzaje sportów np:
-
jazda na łyżwach - kołatka
-
bieganie - tamburyno
-
jazda na nartach - grzechotka
-
kopanie piłki - bębenek
-
podskoki - trójkąt.
Podczas
przerwy w muzyce dzieci ustawiają się w sposób podany przez
nauczyciela:
- siad korekcyjny - siadają
na dywanie w
siadzie prostym
- para - ustawiają się w
pary przed
nauczycielem
- figurka - stają nieruchomo
w wymyslonej
przez siebie pozie
-
koło - tworzą koło na dywanie
VIII.
Zabawa rozluźniająca " Jedzie rowerek na spacerek".
IX.
Podsumowanie zajęcia.
Temat:
W ruchu miło spędzasz czas-
aerobik.
Cel główny: rozwijanie ogólnej
sprawności ruchowej
i tworzenie klimatu dobrej zabawy.
Cele operacyjne:
dziecko:
- wzmacnia cechy motoryczne
(szybkość, siłę,
wytrzymałość),
- poprawia zdolność koncentracji i
rozładowuje
napięcie nerwowe,
- wyrabia poczucie rytmu i estetyki
ruchu,
- kształtuje sylwetkę i wzmacnia
mięśnie.
Metody: czynna, zadań stawianych dzieciom,
pokazu.
Formy: grupowa
Przebieg:
1. Marsz w rytm muzyki po obwodzie
koła.
2. Ustawienie w rozsypce przed
lustrami.
3. Improwizacja ruchowa przy
muzyce. Każde
dziecko według własnego pomysłu porusza się w rytm muzyki przeglądając
się w
lustrze.
4. Aerobik- naśladowanie
ruchów nauczyciela
(muzyka „Cytryna”),
- marszy w rytm muzyki,
- marsz „zrywanie
jabłek” w górze,
- marsz, wyrzut nóg do
przodu naprzemiennie,
-marsz, rozkładanie rąk na boki i
składanie na
ramiona,
- przysiad w rozkroku, ręce oparte
na kolanach,
kołysanie na boki,
- obrót dookoła własnej
osi w marszu,
- kroK dostawny na boki,
- krok dostawny w przód
i w tył.
5. Powtarzanie ciągu ćwiczeń.
6. Zakończenie zajęć- marsz przy
piosence
„Gimnastyka”.
Fragment
|