Projekt Pierwsze uczniowskie
doświadczenia drogą do wiedzy
był realizowany w naszej szkole
od 1 września
2009 r.
Koncepcja Projektu
oparta jest na
założeniu, że każde dziecko jest
zdolne, a rolą dorosłych
jest te zdolności
dostrzec, rozwijać i wspierać.
Szkoła
zapewnia dziecku możliwość
wszechstronnego rozwoju .
Każde dziecko to
istota unikalna i
niepowtarzalna, mająca
własne cele, zainteresowania i
potrzeby.
Naszą rolą
jest zadbanie o to,
aby nauka była
radosną przygodą, a nie
uciążliwym obowiązkiem. Projekt bazuje
na inteligencji wielorakiej
Howarda Gardnera, która zakłada, że
każde dziecko ma
wiele stosunkowo odrębnych
inteligencji, a jego rozwój dziecka
można stymulować poprzez
wykorzystanie jego mocnych
stron.
W
naszej szkole zostały zorganizowane
Dziecięce Ośrodki
Zainteresowań wyposażone w
piękne pomoce, dzięki którym na
zajęciach dzieci mają
możliwość rozwijania swoich
zainteresowań: językowych,
ruchowych, matematyczno-logicznych,
wizualno–przestrzennych, przyrodniczych, muzycznych, intrapersonalnych,
interpersonalnych.
Projekt realizowany
jest w trzech
etapach.
Pierwszy etap trwał od 1 września do 31 grudnia 2009 r.
W
ramach Projektu klasa
II b wraz z
wychowawczynią Mirosławą Mansz realizowała
program ,, Z przyrodą na TY.’’
Realizacja Projektu
zakończyła się 17 grudnia
spektaklem ,,Nadchodzi Zima’’,
prezentacją multimedialną i
przedstawieniem efektów Projektu.
Drugi etap trwał
od 1 grudnia 2009 do 20 czerwca 2010 r. Realizowała
go klasa I a z
wychowawczynią Grażyną Krupą. Dzieci realizowały
program ,, W krainie
sztuki .’’
Podobnie
jak w pierwszym etapie
zakończył się spektaklem
,, Brzechwolandia ’’, prezentacją
multimedialną i przedstawieniem efektów
Projektu .
Trzeci etap
rozpoczął się 3 stycznia 2011r. i potrwa
do 20 czerwca 2011r.
Klasa I
b wraz
z wychowawczynią Dorotą Lasek realizuje
program ,, ŚWIAT SIĘ ZMIENIA PRZEZ
MARZENIA.’’
Zajęcia każdego
etapu obejmują 50
godzin pozalekcyjnych.
Uroczyste zakończenie realizacji projektu odbyło 9 czerwca 2011r.
Było to ważne wydarzenie dla pierwszoklasistów.
Występ
rozpoczęli od przedstawienia kukiełkowego na motywach baśni H. Ch.
Andersena " Brzydkie kaczątko". Później recytowali wiersze,
śpiewali piosenki, grali na instrumentach, tańczyli. Na koniec wzięli
udział w turnieju wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem pomocy
otrzymanych na potrzeby realizacji projektu.
Uroczystośc
zakończyła się współnym oglądaniem prezentacji multimedialnej z
przebiegu realizacji zajęć i degustacją pysznego tortu.